LEKCJE klasa 7 Magnet 1

   Stunde
   Thema  :   Treffpunkte  –  cz.2   Wo bist du ?             Wohin  gehst  du ?
                                                      Gdzie ty jesteś ?        Dokąd idziesz?

    I. Meine Clique    - moja paczka   str. 51  ćw. 10  uzupełniamy informacje

       1.In meiner Clique sind wir …..
       2. Wir kennen uns  …….
       3. …..
    II.  Miejsca spotkań    str. 52   podręcznik ( wpisać do zeszytu )
     Der                /  die                   /   das /  
     Tennisclub       Eisdiele            Jugendzentrum

     III. Przypadki w j. niemieckim
                                                                                r.m.      r. ż            r. n.

            1.mianownik  kto co ?                      der        die           das

                  2. --                                                        --------------------------

   Wo ?      3. celownik   komu czemu ?             dem      der          dem

   Wohin?  4. biernik    kogo co  ?                       den       die           das

 

Pytania   wo  ?   gdzie  ?         (  przypadek  3 )  -  
               wohin  ?  dokąd ?     ( przypadek  4  )

                 der Park                                      die  Schule                           das Kino
    3.      Ich bin  in  dem  Park                  Ich bin  in   der Schule          Ich bin in dem Kino
    Wo?  Ja jestem w parku                        ja jestem w szkole                  Ja jestem w kinie

    4.          Ich gehe in   den  Park           Ich gehe in die Schule          Ich gehe  in das  Kino
    Wohin?  Ja idę do parku                               ………….                             ..........................

 Skróty   in dem   =    im             
               in das   =     ins             in   -  w

 

    Ćwiczenie  Ułóż zdania    Ja jestem ….    Ja idę 

    der  Laden  -   sklep     die  Pizzeria    das  Jugendzentrum  der  Tennisclub
    die Turnhalle  das  Restaurant             der Garten                   die Bibliothek

     Utrwalenie   Ćw. 14  str. 53
                           ćw. 15  str. 53
     Zadanie domowe   1.  Zeszyt ćwiczeń  str. 38  ćw. 13, str.  39 ćw. 16


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

STUNDE

Thema  :  Meine Clique  [klike]  –  moja paczka przyjaciół
                 
Podręcznik str. 51  , Zeszyt ćwiczeń  str. 36- 37

I. Utrwalenie słownictwa 

   In derselben Straße  -    na tej samej ulicy
   Ein Jahr älter als ich    -   jeden rok starsza niż ja
   Wir machen Musik  -  muzykujemy
   machen  -  robić 

  Wir telefonieren lange  -  telefonujemy długo
   miteinander  -  ze sobą
   Wir  schicken uns   SMS   – my wysyłamy do siebie smsy
   singen -  śpiewać
   in einem  Chor  [ kor ]   - chórze

  II.    Meine Clique   str. 51   ćw. 10 

Jungs und Mädchen   - chłopcy  i dziewczyny
Wir kennen  uns     - my znamy  się
Wir treffen uns    -    my spotykamy się
Wir gehen zusammen  - my idziemy  razem

 acht Leute        -   8  ludzie
der Marktplatz  - rynek
das Jugendzentrum  -  centrum młodzieżowe
dort  -  tam       hier  - tutaj
Dort gibt es viel Platz   - tam jest dużo miejsca 

 III.  Opis  paczki przyjaciół  - słuchamy rozmówki   ćw.8   str. 51 

 IV.  Opisujemy przyjaciela  zeszyt ćwiczeń   ćw. 6   str. 36    -

    In seiner  Freizeit  -   w  jego wolnym czasie

       In  ihrer   Freizeit    - w   jej  wolnym czasie

      Zadanie domowe

  1. Odpowiedz na pytania    Podr.  str. 50 ćw. 7 A
  2. Napisz 5 zdań o pacze przyjaciół    Podr .  str. 51  ćw 10
  3. zeszyt ćwiczeń   ćw. 6   str. 36   

       Utrwalenie naszej wiedzy

1 Wyszukaj w wężu literowym osiem nazw członków rodziny i zwierząt domowych. Zapisz wyszukane wyrazy wraz z rodzajnikami.

CATGOLDFISCHOPEAPOTHEKERINKIOOMADREHAMSTERLIU

GESCHWISTERHUNDRKINDSFRGROßVATER

 

2.      Uzupełnij brakujące wyrazy 

a.  Ich    m……..    ein Kaninchen haben.

b.  ………   du    einen Hamster?   Ja ,  ich habe 2   Hamster .

c.  Wie heißen    deine   …………?  Mein Bruder heißt Marek und meine Schwester Monika

d.   ………..  du ein Einzelkind?    Nein, ich habe  3  Schwestern

e.  Wir haben  drei Hunde   …..    Hause. 

f.   Meine  Eltern  sind   …………..  ( rozwiedzeni).

g.  Wir  sehen uns  zweimal   ….    ………..  ( w miesiącu ) 

 

3.      Odpowiedz po niemiecku : 

1.      Wie viele Personen seid ihr zu Hause ? 

2.      Wie heißt deine Oma?

3.      Magst du Hunde   ?

4.      Wie  ist der Kanarienvogel  ?

   3.   Rodzina – powtórzenie do sprawdzianu 

 Co powiesz ?   a. przedstaw rodziców  i jak się nazywają
                          b  powiedz, że jesteś jedynakiem

                          c. poinformuj, ze tato jest z zawodu kucharzem

                          d. Przedstaw swojego brata i siostrę

                          e. Wyraź  życzenie, że chciałbyś mieć auto.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stunde     

Thema  :  Mein  bester Freund, meine beste Freundin    –  mój najlepszy przyjaciel  
                 Cz. 1  - opis przyjaciela

 I  Charakter  cechy pozytywne i negatywne

 Sympatyczny
 Wesoły
 Wrażliwy
 Cierpliwy
 wspaniały

 Kapryśny
 Nieśmiały
 Niecierpliwy
 Głupi

 Ćwiczenie  -  OPISZ SWÓJ CHARAKTER

 II.  Opis przyjaciół  Markus  i Tania  - słówka  i tekst  str. 48

 Nicht weit weg von mir   - niedaleko ode mnie
 Am Nachmittag    - po południu
 beide - oboje
 manchmal  -  czasami
natürlich nicht allein    - oczywiście nie sam

III. Czytamy  i tłumaczymy  tekst  o Markusie

IV. Formularz   - uzupełnij hasła z formularza

V         N         Alter       S       L        

H         G         B   

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stunde      

Thema  : Wir gehören zur Familie  –  my należymy do rodziny - rozmówka
                 ( nazwy zwierząt, uprzejme życzenia)

Podręcznik str. 43 i 44  , Zeszyt ćwiczeń  str. 30 - 32

I. Wprowadzenie – powtórzenie wywiadu  o rodzinie  str. 42  ( 5 pytań  i  odpowiedzi)

II  Nowe słówka    
 a. Zwierzęta   str. 43  ćw .10  powtarzamy  wymowę i piszemy nazwy do zeszytu

          pies   -  ….                               
          złota rybka -   ….                      chomik
          królik                                         kanarek
          żółw                                           koń

     b.      Zwroty  wpisać do zeszytu

Leider habe ich nur einen Hund   -  niestety mam tylko psa.
Meine Muter will es nicht   -    Moja mama   nie chce  tego.   
Sie sagt  - ona mówi
Wir haben keinen  Platz  -   my nie mamy miejsca

     III   Uprzejme życzenie  - co chciałbyś mieć ?

     Ich möchte    ein Auto haben  - ja chciałbym mieć auto
     Du  möchtest eine Villa  haben 
     Er   möchte  einen  Sportwagen  haben

    ( czytamy  życzenia  -  pomarańczowa tabelka  z życzeniami  pod rozmówką)

  

IV.  Utrwalenie

Dialogi    Hast du Haustiere  ?   Czy masz zwierzęta domowe  ?

Podręcznik   str.  43  ćw.  11

                      str. 44 ćw. 12

Zadanie domowe
1.  Naucz się na pamięć pytań do wywiadu o rodzinie i nazw zwierząt
2.   Zeszyt ćwiczeń   str. 30   ćw. 11 
                                   str. 31  ćw. 13
3. Napisz 3 życzenia co chciałbyś mieć
---------------------------------------------------------------------------------------------

Stunde     

Thema  : Ich habe einen  Bruder – wywiad o rodzinie

 Podręcznik str. 41, 42  , Zeszyt ćwiczeń  str. 28 -30

 I.  Wprowadzenie do lekcji  -   

      Jak nazywa się wyraz łączny 

      Opa + Oma     =    die G …..        dziadkowie

      Vater +  Mutter   =    die  E….     rodzice

       Bruder  + Schwester   =  die G…….    rodzeństwo

      Prowadzimy krótkie dialogi    - ustnie  ( pary uczniów )

      1.Wie heißt  dein  Vater ?   

      2. Wie heißt deine Mutter ?

      3. Wie ist dein Vater ?     -   Jaki jest  twój tato ?  ( charakter )

      4. Wie ist  deine Muter  ?    

  II.  Wywiad o  rodzinie  - konwersacje

       Podręcznik  str. 42   ćw. 8 

  a.  Prowadzimy wywiad  - zapis pytań 

( pomoc do odpowiedzi   str. 28  ćw.  1 Zeszyt ćwiczeń )  

  III. Informujemy o rodzinie  -  reakcje językowe 

      a.  podajemy imiona babci/ dziadka    
      b. przedstawiamy rodzeństwo
      c.  przedstawiamy rodziców

      Zeszyt ćwiczeń   str. 29   ćw. 7

 Zadanie domowe

1.  Naucz się na pamięć pytań do wywiadu z książki str. 42

2.   Zeszyt ćwiczeń   str. 29   ćw. 7 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Stunde    Rozdział 3   FAMILIE 

Thema  : Die Familie  – praca z tekstem ,  wywiad o rodzinie

 Podręcznik str. 41, 42  , Zeszyt ćwiczeń  str. 28 -30

 I. Praca z tekstem   str. 40  

 geschieden  - rozwiedziony

 einmal im Monat – 1 x w miesiącu

 wir sehen uns  -      my widzimy się

 ćw. 2  / 41   -  podsumowanie tekstu

 II.  Zawody   str. 41  ćw. 5  

      Der  Arzt  - lekarz       die Ärztin       

      Der Apotheker             die Apothekerin

      Der Mechaniker

      Der Maler                       

      Der Koch  -  kucharz       die Köchin   - kucharka

 III.  Wywiad o  rodzinie  - konwersacje   str. 42   ćw.    8 

       Podręcznik  -  Tłumaczymy  pytania  do wywiadu

Zadanie domowe

1.  Napisz pytania do wywiadu z książki str. 42

2.   Zeszyt ćwiczeń   str. 28   ćw. 1, 2, 4  

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Pokaz mody SOMMER MODESCHAU !

13.06.  KLASA 7a  uczestniczyła w letnim pokazie mody. Podsumował on pierwszy rok pracy z językiem niemieckim i jednocześnie utrwalił w prak...